donderdag 7 december 2017

Nederlandse en Duitse Sigarenbandjes eind 19e en begin 20e eeuw

De sigarenbandjes als hieronder vermeld kreeg ik als kind van de heer Hendrik Christiaan Peets te Amsterdam vóór 1955. Ik heb ze altijd als een kostbaarheid zorgvuldigerwijs bewaard.
Peets leefde van 1884 tot 1956, was van beroep fotografisch laborant.

Zijn zoon Hendrik Peets, geboren 1916, verhuisde naar Melick.

Diens zoon Donar W.H. Peets. geboren 1952, kan de onderstaande juweeltjes (terug-)krijgen.



























Losse en dubbele sigarenbandjes:





Mail to: Jos Heitmann




4 opmerkingen:

  1. HA DIE JOS, HET ZIJN ER NOGAL WAT. Ik heb er ook wel belangstelling voor, dus, als die bedoelde man niet reageert....Graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 7-12-2017

    Prachtig!!!

    Om je eerlijk de waarheid te vertellen, ook ik heb een hele collectie
    van opa Krak gekregen -- heel veel in jouw collectie komt mij bekend voor, 'n teken dat ik ze heb.
    Geen tijd op het ogenblik om te vergelijken, but soon in the future.

    Nee hoor, ik ben nog niet van plan om ze weg te doen,
    ik heb altijd het idee gehad om ze op zwart fluweel te "steken"
    achter glas en ophangen in a prominent place.

    Exactly!
    dat is toch mooier dan in een albumpje in de la?
    Ach, die van mij liggen ook nog in een houten sigaren doos. Zo zorgvuldig bewaard.

    MIJN herinnering aan een hele geliefde opa die zoveel voor mij over had, en niet eens een 'echte' opa maar dat was nooit een punt met hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede middag .! ik zie net mijn zeer oude sigarenbandjes voorbij komen! Helaas tot mijn ( echt ) verdriet..! ben ik ze kwijt ….ik was er zo blij mee gekregen van een tante ( zonder kinderen)..zuinig weggestopt ,..maar…tijdens mijn laatste verhuizing is alles opgeruimd door derden ,bedoeld om mij te helpen dat weet ik ( ben op leeftijd)..en alles waar ik toch aan hechtte is weggedaan..heel erg ja,ik mis ze …! Mocht er niemand voor zijn dan zou ik dit zelfde boekje weer heel graag hebben omdat ik er nu tijd voor heb en ze later weer weggeven aan de liefhebber .; heerlijk om ze weer eens te bekijken! Met vriendelijke groet,Els Vellinga-Schutte .
    Meer..

    BeantwoordenVerwijderen

Schrijf en blijf: